Blog de cuina tradicional dolça i salada!

dimarts, 9 d’octubre del 2012

CONSERVA DE TONYINA



Aquesta recepta un dia parlant amb una veïna m'he la va explicar jo la vaig guardar molt be dins el meu cap i al cap d'uns dies ja hem vaig posar a fer la conserva de tonyina juntament amb la de tomata i així amb un parell de dies ho vaig tindre tot fet dat i beneït per a tot l'any!!

Ingredients:

La tonyina que creiem necessari jo uns 5 quilos
per litre i mig d'aigua que utilitzem: (jo 3 litres)
farem servir 200gr de sal (jo 400gr de sal)
15 grans de pebre (jo 30)
6 fulles de llorer (jo 15)
2 o 3 litres d'oli
pots de vidre (jo uns 15)

1.Quan anem a la peixateria que us deixin unes rodanxes generoses aproximadament de 2 o 3 dits si li dieu a la peixatera mes o menys ja sabrà per on anar. Ara això si que no us tregui ni pell, ni espines ni tripes.

2.En arribar a casa poseu les rodanxes dins una olla la mes gran que tingueu (sense passar-vos clar, no cal que sigui una marmita jajaja),i llavors poseu l'aigua calculant els litres que tireu per després poder tirar la sal, el pebre i el llorer.

3.Poseu l'olla a foc fort a bullir i quan comenci a arrancar el bull calcularem 3/4 d'hora i passat aquest temps apagarem el foc i deixarem que templi una mica l’aigua.

4.Posarem les rodanxes sobre paper absorbent i deixarem que s'escorrin ben be aproximadament uns 10 minuts.

5.Retirarem la pell i les espines, que ja veureu que es molt fàcil, farem trossets per fer-los encabir als pots i quan els tinguem plens amb la carn de la tonyina omplirem els pots d'oli fins a dalt de tot i els taparem.

6.Posem els pots dins un olla i els fem bullir uns 25 minuts, ja tenim llesta la nostra conserva.

7.Per a que la tonyina agafi gust la deixarem abans d'obrir un parell de mesos dins els pots al nostre rebost.



Bon profit a tots!!!



4 comentaris:

  1. Molt interessant aquesta conserva!
    Nosaltres haviem fet la de tonyina posant-la directament amb sal, xo llavors crec que queda diferent a la teva, xo tb és molt bona!!
    ptns!!

    ResponElimina
  2. Moltíssimes gràcies per la recepta!!!
    És una conserva que alguna vegada m'he plantejat fer-la.A veure si trobo una bona tonyina i la provo de fer!!
    Salut i petons,
    Olga

    ResponElimina
  3. M´ha fet gràcia llegir-te, perquè jo faig com tu, quan em diuen una recepta procuro recordar-la bé per poder-la fer després :)
    Aquesta teva la guardo, m´ha agradat molt...petonets

    ResponElimina
  4. M'agrada la proposta. No es gaire aquestes receptes de conserves salades. Bona feina !

    ResponElimina